Kolonia Letnia Armii Zbawienia w Stegnie

Każda kolonia jest wspaniałym przeżyciem przede wszystkim dla dzieci, które wielokrotnie cały rok czekają na nasz wyjazd. W zasadzie to nie ma się, co dziwić, biorąc pod uwagę atrakcje, jakie czekają je za każdym razem nad morzem Bałtyckim. Niejednokrotnie na nasz dwutygodniowy wyjazd dzieci pracują przez cały rok: starają się o promocję do następnej klasy, pilnują swoje zachowanie, systematycznie odrabiają lekcje, aktywnie biorą udział w życiu świetlicy.

W tym roku 35 dzieciaków z czterech korpusów Armii Zbawienia w RP (Warszawa, Starachowice, Rzeszów, Malbork) mogło odpocząć nad brzegiem morza w miejscowości Stegna. Właśnie tutaj staraniami kadry pedagogicznej AZ był zorganizowany obóz letni w okresie 28 lipca – 8 sierpnia 2015.

W programie kolonii poza zajęciami biblijnymi i sportowymi, nie zabrakło też czasu na wspólne zabawy integracyjne czy też wycieczki. Zwracaliśmy uwagę również na to, aby pamiętać o modlitwie. Miło było słyszeć 9-letniego Mateusza, który zawsze pamiętał o tym, aby w swojej modlitwie podziękować Bogu za picie i jedzenie. Cieszy fakt, że dzieci dostrzegają i doceniają – mogłoby się wydawać – takie drobne rzeczy.

Mamy świadomość tego, że nasze dzieci pochodzą z trudnych rodzin i podczas kolonii wiele destrukcyjnych zachowań wychodziło na światło dzienne. Mimo to staraliśmy się wszystko rozwiązywać na bieżąco, choć wiemy, że najwięcej zależy od rodziców. W końcu to oni mają największy wpływ na swoje pociechy. My z naszej strony możemy modlić się z dziećmi o przemianę ich serc oraz ich rodziców i wierzyć w to, że nasz Bóg to usłyszy i zmieni ich życie.

Oto niektóre świadectwa uczestników tegorocznego wyjazdu:

Adam M. 9 lat, (Malbork):

"Na kolonii wszystko było fajne, podobały mi się wszystkie zajęcia i panie (najbardziej pani Patrycja), ale w ogóle to wszystkie są super! Mam słabą pamięc, ale najlepsze były zajęcia biblijne, sportowe, muzyczne, pływanie w morzu i wycieczki. Ta do domu do góry nogami była super!, nie widziałem tylko gdzie ten dom miał nogi...

Na zajęciach biblijnych podobały mi się wersety i opowieści. Najbardziej podobały mi się zajęcia o Filipie, chciałbym byc taki jak on i go naśladowac. Bardzo lubiłem pomagać robić zdjęcia pani Patrycji i potem gdy wieczorem wszyscy je oglądaliśmy – dużo się wtedy śmialiśmy. Najpierw myślałem, że wszyscy śmieją się ze mnie, ale jak pani Tatiana i ciocia Gosia wyjaśniły mi, że to każdy z siebie się śmieje to od razu mi było lepiej. A tak w ogóle to chciałbym, żeby już były nowe wakacje i nowa kolonia!"

Miriam S. 16 lat (Malbork)

"…Duże poświęcenie i zaangażowanie dorosłych miało wpływ na to że nie było ani chwili znudzenia. Zajęcia biblijne (które ja zawsze uwielbiam i preferuję na naszych koloniach Armii Zbawienia) były prowadzone bardzo ciekawie i zachęcająco do szukania odpowiedzi na nasze pytania i wątpliwości w Słowie Bożym, przedstawiani bohaterowie biblijni w porównaniu z współcześnie nam proponowanymi przez media wypadli zdecydowanie lepiej! Czytaliśmy też urywki książki  "William Booth. Zupa, mydło i zbawienie" z serii chrześcijańscy bohaterowie dawniej i dziś. Myślę, że cała nasza grupa została zachęcona do przeczytania jej w całości, tym bardziej, że otrzymaliśmy po jej egzemplarzu na zakończenie kolonii, wpisaliśmy się sobie na wzajem do naszych książek, więc to dobra pamiątka:-)

…Według mnie organizowanie kolonii przez Armię Zbawienia dla wszystkich korpusów wnosi wiele dobrego dla nas wszystkich – uczymy się od siebie nawzajem wielu rzeczy: jak być tolerancyjnym i zdyscyplinowanym jednocześnie, jak pomagać sobie nawzajem, jak rozumieć siebie nawzajem choć jesteśmy różni, jak zdawać sobie sprawę, że wszystko zależy od Boga i bez Niego nic tak na prawdę nie możemy uczynić. Bardzo lubię kolonie Armii Zbawienia i dziękuję wszystkim którzy je organizują!”

Klaudia K. 14 l. (Starachowice)

Na kolonii było bardzo fajnie. Bardzo podobały mi się wycieczki, wyjścia nad morze, poranki muzyczne, konkursy z nagrodami, zajęcia biblijne – tak na prawdę wszystko. Dziękuję, że mogłam być na tej kolonii i chciałabym pojechać za rok na tak udane wakacje.

Kinga K., 12 l. (Starachowice)

Kolonia 2015 Stegna bardzo mi się podobała. Najbardziej podobały mi się wycieczki, zajęcia biblijne, wyjścia nad morze, chrzest kolonijny – tak na prawdę wszystko. Dziękuję,  że mogłam być na tej kolonii. W następnym roku bardzo bym chciała też pojechać.

Angelika G., 8 l. (Warszawa)

Na kolonii było fajnie. Najbardziej mi się podobały zajęcia biblijne, też, że dużo kąpaliśmy się w morzu. Mieliśmy dwie ciekawe wycieczki i nawet widzieliśmy dom, stojący do góry nogami. Czekam na kolonie w następnym roku.

Angelika i Diana F., 8 l., 10 l. (Warszawa)

Podobały nam się zajęcia biblijne, rejs statkiem, zajęcia sportowe, morze, las, wycieczki, konkursy i zabawy. Czekamy z niecierpliwościa na nastepną kolonie!

Oliwia D., 10 l. (Warszawa)

Dziękuję wszystkim, kto poświęcił swój czas dla przygotowania kolonii. Było fajnie, bo były zajęcia biblijne. Bardzo mi się podobały też kąpiele w morzu. Pewnego dnia pojechaliśmy do Gdyni na wycieczkę i zwiedzaliśmy port oraz akwarium morskie. Chciałabym pojechać na kolonie za rok!